Overzicht
Taken bij projectmanagement
Het takenpakket kan samengesteld worden uit de hierna volgende niet gelimiteerde lijst.
U wordt op de hoogte gehouden via regelmatige feedback en dit volgens vooraf afgesproken eisen en criteria.
Klik op onderstaande titels voor meer info
Aankoop
Verzorgen van alle prijsvragen voor de verschillende loten
Opmaak & analyseren prijsvergelijkingen van de verschillende aannemers en leveranciers
Onderhandelingen met kandidaat onderaannemers/leveranciers
Opstellen van de bijzondere technische specificaties voor het contracteren van onderaannemers
Opmaken van de overeenkomsten met de verschillende aannemers en leveranciers
Controle van de vorderingsstaten van onderaannemers
Controle van de facturen van onderaannemers en leveranciers
Werforganisatie
Voorbereiden en deelname kick-off meeting voor (deel)project met alle betrokken partijen
Werfvoorbereiding
Opmaak en aansturen van de bouwplanning en opvolging van de uitvoeringstermijnen
Alle communicatie met de aannemers voor alle loten
Aanvragen van vergunningen (ingebruikname openbaar domein,...)
Opvolging nutsvoorzieningen
Technische opvolging
Grondige analyse van de bouwplannen, meetstaten en bestekken
Supervisie en controle op de vooruitgang en kwaliteit bij de uitvoering van het project
Periodieke coördinatie van de werken op bouwplaats met dagelijkse/wekelijkse werfbezoeken
Technische opvolging en coördinatie op de werf
Technische controle van onderaannemers en eigen arbeiders en noteren van de vaststellingen
Instructies geven aan productie en installatieteams m.b.t. het project in uitvoering
Opvolgen en bijsturen van de planning van alle onderaannemers
Opvolgen bestekeisen en kwaliteit van de bouwwerken (Quality Control)
Nauwgezet opvolgen van de vooropgestelde termijnplanning en calculaties
Coördinatie van eventuele opmerkingen tijdens de werken
Opstellen van uitvoeringsdetails
Overdracht van technische info aan uitvoerders
Actief op zoek gaan naar ad hoc oplossingen voor onverwachte technische en organisatorische problemen
Uitwerken van technische problemen in overleg met alle betrokken partijen
Opmeting van materialen en artikels in vermoedelijke hoeveelheid (Quantity Control)
Toezien op het respecteren van het veiligheidsbeleid op de werf
Eindverantwoordelijke voor de volledige realisatie van het bouwproject
Financiële opvolging
Budgetcontrole tijdens de werken
Opmaak van maandelijkse vorderingsstaten
Opmaak van verrekeningen (meerwerken) aan opdrachtgever
Opmaken van de eindafrekening van het project
Waken over rendabiliteit van het project
Administratieve opvolging
Organiseren van werfmeetings en opmaak van de coördinatie- & werfverslagen en waken over de opvolging van de genomen beslissingen
Aanspreekpunt voor de bouwheer - Communicatie met de bouwheer
De bouwheer aansporen tot het tijdig nemen van tussentijdse beslissingen
Contact met opdrachtgever, gebruiker van het gebouw, architect, ingenieur, veiligheidscoördinator, ...
Voorbereiden en uitvoeren van voorlopige en definitieve oplevering
Samenstellen en beheren van as-builtdossier